Tovább a tartalomra

Még melegében …

by - június 22, 2008

… szeretném elmondani, hogy megjelent az új Opera. A reklámnak megfelelően nagyon jól néz ki, de azért nem túl bonyolított. Észrevehetőbben gyorsabb mint az előző, amelyik (nálam) jóval gyorsabb volt a FireFoxnál. A bannerre kattintva le is tölthető.
Banner-ről jut eszembe. Bruce Banner. Gamma sugárzás. Ha még mindig nem állt össze a kép, akkor segítek: Hulk. És az a hihetetlen fajtája neki is. Olvastam Kati blogjában (tudom közös blog, de én téged ismerlek, meg egyébként is ezen az oldalon én vagyok a főnök!), hogy esett már egy pár szó különböző filmekről. Az „én, mint észkombájn” típusú kijelentésére emlékezve Bojler Gyulának, kimondhatom, hogy „én, mint mozibarát” (itt meg kell jegyeznem, hogy egy másik szót akartam használni, amelynek első része a „mozgófilm” négy betűs szinunímája, míg a második a ferde hajlamúak beállítottságát írja le, talán kicsit sértő módon, négy betűvel, ám nem engedte a kezem, hogy ezt az „én” szó tőszomszédságába leírjam) […] Akkor tehát én, mint mozibarát szintén úgy érzem, hogy beleiktathatok egy kis filmértékelést a blogomba. Nem érzem úgy, hogy ez másolás lenne vagy ilyesmi, hisz nem ritka dolog ez. Lehet, hogy valami heti dolog lesz belőle; mondjuk péntekenként egy-egy filmről adom közzé a véleményem.
Igaz nem péntek van, de még nem is biztos, hogy pénteki programom lesz ez, de szeretnék egy pár szót ejteni a The Incredible Hulk-ról. Előljáróban annyit, hogy szerintem nagyon jó. Igaz a sima Hulk-ból semmire nem emlékszem, de azért úgy éreztem, hogy ezt meg kell néznem. Ez mozit jelent, valahogy itthon nincs meg az a hangi és vizuális élmény. Jegyfoglalás természetesen problémamentes: hála a Multicard-nak, már nem kell lebetűzzem, hogy B-Ö-S-Z-M-E-T-E-G ÁR-PÁD. Ezt a történetet most nem nyitom meg, majd egyszer. Kicsit késve érkeztünk és lekéstem sajnos azt a részt, hogy nem szabad kamerázni a vetítés alatt. Valahogy csak túltettem magam rajta. A kevésbé hardcore multiplexezők megsegítésére egy néhány túlélő taktikát mondanák itt el, ha nem gond. Utolsó sor keskenyebb mint az előtte lévőek. Kb. hátulról a harmadik sor után egységes a sorköz. Ha nem egyedül mész, ami elég életszerű, a kólát soha ne az ismerős felé tedd, hanem a másik irányba, mivel íly módon két karfád lesz. És talán a legfontosabb, hogy a foglaláskor a vetítővászon az ilusztráció tetején hejezkedik el. Elég vicces látvány, mikor ürességtől kongó teremben a második sorban van lefoglalva két szék.
Visszatérve Hulkhoz. Mind a hossza, pár perc hijján két óra, az animácók minősége, esőcseppek a zöld bőrén, és a történet tetkintetében a film nagyon jó. Nem voltak unalmas összekötőrészek és néhány részben nem erőltetett poénokat is elsütnek. Vannak akik nem szeretik, ha van egy filmnek folytatása. Én személy szerint igen. Ugyan úgy, ahogyan a jó minőségű – értendő szerplő és történet szempontjából – sorozatokat is szeretem. Ha valamit megnézek és tetszik, akkor miért nem lehetnének újabb történések, hisz nem halnak meg a szereplők. Ennek a filmnek lesz folytatása: vagy simán továbbfut az itt megkezdett cselekény, vagy összeáll „A csapat” és azzal folytatódik a Marvel-szága. A film végén feltűnt Tony Stark. Aki nem ismerné névről, ő Iron Man. A következő film, amelyről írni fogok.
A sok jó mellett azért találtam két kivetni valót is a filmben. Igazából nem a filmben van a baj hanem a mostani trenddel és egy cég munkájával. Az első az az, hogy már unom a sablonos felépítést: jót megszivatja a rossz, jó visszavág, rossz berág, rossz nagyobb és erősebb és nagyon hajszálon múlik a jó élete, de győzedelmeskedik. Ezt már azért a Robocopban is meg lehet figyelni, mikor a Madárrobottal harcol. Az hogy ennek ellenére nem unalmas a Hulk szerintem azért dícséri a rendezőt és társait. A másik dolog, amit nagyon forcsának találtam az a számítógépes grafika részén van. Olvastam a Wikin PAUSE [Aki nem ismerné Wikipédia és elértem már az Addict szintet, a magam által felállított skálán. Mentségemre legyen mondva nem én vagyok a hibás. Ha nem tudja valaki a Wikipédia egy ingyenes netes enciklopédia, amelyben mindem benne van. De télleg minden. Még eszementségek is, de ez is egy következő bejegyzés témája lesz.] RESUME, hogy amikor a vércsepp zuhan (vagy mit csinál egy csepp) (szerk. Pidigi – esik bazze,esik) vagy két emeletnyit, azt két év alatt készítette el egy számítógépes grafikára szakosodott cég. Egy év? Hogy mi volt benne annyi nem bírom felfogni. Legfeljebb akkor tudom elképzelni, ha órabérre dolgoztak.
Akkor tehát új Réteg (kategória) bevezetve és letöltési lehetőség az Operához.
Opera 9.5

From → Általános, Cartman

Vélemény?

Hozzászólás