Tovább a tartalomra

Frencsájz

by - április 18, 2009

Gondolom mindenki tudja (többé-kevésbbé), hogy mit takar a franchise. Aki mégsem, annak a Wiki-t tudom ajánlani és nem állok neki magyarázni inkább, mivel az egy kicsit túl tudományos lenne a blogomhoz. Ha már tisztáztuk, hogy miről van szó, akkor jöhet a lényeg. Köztudott, hogy szinte minden műsor és show a tévében (tévé alatt a magyar és román televíziós csatornákra gondolok) egy külföldön sikeres műsor honosított változata. Ebből már nem csinálnak titkot, hisz olyan könnyen hozzáférhetőek az információk, hogy úgyis kiderülne előbb utóbb, és akkor csak magyarázkodás maradna, ami nem hiányzik egy programigazgatónak sem. Ne értse senki félre eddigi szavaim, nincs nekem ezzel semmi bajom. Ami másoknak tetszett, arra kiváncsi, vagyok mivel lehet nekem is fog tetszeni. Ha mégsem, akkor pedig nem nézem.

Ugyan ilyen alapon nem zavar a Győzike Show sem engem. Igaz nem nézem – és ezt úgy értem, hogy véletlenül se kapcsolok oda, és valami fura oknál fogva csak végig nézem. Még eddig egyetlen részt sem néztem végig. Természetesen az elején még bele-bele néztem, de nem tetszett emiatt mostanában nem is tudom, hogy megy-e vagy sem, vakáción van vagy sem. Valahogy fárasztónak találom. Ugyan így a Balázs Show-t sem néztem. Talán már nem is megy – 99%-ig biztos vagyok benne, hogy nem, de nem érdekel annyira, hogy megnézzem a porton. Ellenben szerintem egy átlagos hűséges Balázs Show nézőnél több percig néztem a műsort. Szerintem a You Tube-on nem igazán van olyan rész feltöltve, amelyet ne néztem volna meg, és sokat ezek közül több mint húszszor láttam. Emiatt abszolút negatív negatív vagyok a nézettség szempontjából és elég megtermett porszem a kereskedelmi adók szerkezetében. Egy kis gondolkodás szükséges ahhoz, hogy megmondjam mit nézek „élőben” (értsd: amikor a tévében megy) a TV2-n vagy az RTL-en. Ezek a következők: mikor épp elkapom, a Hal a tortán valamint a Vacsoracsata, hébe-hóba a Napló ismétlése, Házon kívül, XXI. Század és szinte mindig a Fókusz Portré. Ezeken kívül a híradókat, ha épp mennek, de az Aktív és baráti köre no-go. Tehát ez a fé tucatnyi műsor az amelyek „körül” eljutnak hozzám a reklámok – persze, ha nem kapcsolok el. Természetesen ennél sokkal több tévéműsor tetszik: Showder Klub, Doktor House és Heti Hetes.

Interaktív rész: az előző kúrta listát úgy állítottam össze, hogy néztem egy tévéújságot hétfőtől péntekig és kiírtam, amelyeket szoktam nézni, de a korábbiakkal szemben nem „élőben”, hanem letöltöm másnap vagy amikor felkerül a netre. Ezt én írtam „Természetesen ennél sokkal több tévéműsor tetszik”. Akkor még így gondoltam, de észre vettem, hogy a sokkal több az csupán három, mikor van olyan napja a hétnek, amikor egy csatornán több minőségi sorozatot nyomatnak háromnál – minőségi alatt értem a Hősöket, Lost-ot, CSI-t és hasonlókat.

Azért tévézni többet tévézek, mivel a Discovery Channel, Discovery Science és a National Geographic gusztustalan mennyiségben van fogyasztva általam. Zárójelben megjegyzem, hogy technikailag „élőben” nézem elég sokszor a Showder Klubbot, de a Cool TV-n, ami természetesen ismétlés és már régebben leszedtem a netről – ez az oka, hogy nem említettem az előbbi felsorolásban. Az egész franchise-os dolog azért jutott eszembe, mivel láttam a Kalandra Fal! teaser-jét és eszembe jutott, hogy ilyet már láttama japánoknál. Gondoltam ezt megosztom veletek a show elkezdősése előtt, hogy ne akkor mondjam, hogy én már tudtam előtte. Itt egy kis részlet az egyik részből. Valami hasonlóra lehet számítani az RTL-es verzióban is, de nagyon kiváncsi vagyok, hogy mit újítanak be Balázsék.

One Comment
  1. A személyes véleményem, hogy ez is lehetett volna jó műsor, de jó magyar szokáshoz méltóan ezt is elk*rtuk…
    Aki esetleg nem tudta megnézni valamelyik adást az az összefoglalókat és képeket itt talalhat:
    http://kalandrafal.info

Hozzászólás