Tovább a tartalomra

Choose Wisely

by - május 9, 2009

Azaz válassz óvatosan. Ez a helyzet a telekommunikáció háza táján is. Most persze nem hegyibeszédet akarok tartani az Orange, Vodafone vagy esetleg a Cosmote előnyeiről és, hogy milyen egyszerűen – 30 utánajárással, 400 oldalas promóciós anyag elolvasása és 80 perc ügyfélszolgálatos beszélgetés után – takaríthatsz meg havi 10 centet. Csak az Orange-ra térek ma ki. Azzal együtt, hogy szerintem szar nem akarom most fikázni. Csak egy általuk reklámozott furcsa nézetet szeretnék megosztani.

Nagyon kedves módon az érdeklődők rendelkezésére bocsájtják roaming tarifájait, valamint a kiszemelt országról pár esszenciális adatot is tudatnak a narancsos telefonosokkal, már csak hogy okuljanak. Azt tudtam eddig is, hogy egyes kedvezmények csak az előfizetéses ügyfelek kiváltságai, de azért ekkora differenciálódásra nem számoltam. Már-már negatív diszkrimináció történik.
Puszta emberi érdeklődéstől vezetve megnéztem, hogy milyen különbség van az előfizetéses és a kártyás csomagos ügyfelek díjai között ha egy egységet utazunk balra a térképen (gyépés halbékák kedvéért Magyarországra). Azt tudtam már, hogy forinttal kell majd utazásom alatt fizetnem és, hogy +36 az ország hívószám. Azon ellenben nagyon meglepődtem, hogy nem ugyan azt a nyelvet beszélik azokkal, akik pre-pay-esek, mint amit a post-pay-esekkel. Ez nekem abszolút újdonság. Már csak azért is, mivel magyar vagyok és már egy néhányszor meglátogattam “ezt itt nyugatra”, de még nem volt semmi problémám a kommunikálással még akkor sem, amikor feltöltőkártyás voltam a francia narancsnál. Legjobb tudomásom szerint én magyarul beszélek, ami románul “maghiară”. Rá kellett döbbennem, hogy ez nem így van mivel, mint az alábbi kép is tanusítja a pre-pay-esek odaát “ungară” nyelven kell beszéljenek. Valaki esetleg tudja, hogy ezt a nyelvet, hogy hívják magyarul?

From → Általános, Cartman

Vélemény?

Hozzászólás